Irene Kramer

Research Fellow / Centre for Marketing & Branding

Department
Business and Economics
Address
Neu-Ulm University of Applied Sciences
Wileystrasse 1
89231 Neu-Ulm
Germany
Tasks
  • Training, supervision and expert coaching of students
  • Preparation and conducting of expert presentations
  • Creation of concepts and conducting studies
  • Support of applied research
Vita

Irene Mahle studied "Media and Communication" (B.A.) from 2008-2011 at the University of Augsburg and "Empirical Communication Science" (M.Sc.) from 2011-2014 at the University of Hohenheim.

After having spent one semester at the University of Valencia (studying "Journalism"), she graduated writing her master thesis about "Digital Paid Content as a Business Model" in July 2014.

Since November 2015, she writes her Ph.D. about news quality and digital Brand Management at the University of Hohenheim.

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Publications
  • Mahle, Irene (2016): Digital Paid Content as a Business Model. Baden-Baden, Nomos.

  • Detzel, R. / Mahle, I. / Pätzmann, J. U.: The Connection between Service Design and Brand Loyalty. Markenbrand 5/2016
  • Wenzel, P. / Mahle, I. / Pätzmann, J. U.: Streaming Services & Service Design. Markenbrand 5/2016

  • Biermann, N. / Mahle, I. / Pätzmann, J. U.: Place Branding in Baden-Württemberg. Markenbrand 4/2015
  • Nusser, S. / Mahle, I. / Pätzmann, J. U.: How Social Commerce Communication can support Brand Loyalty, Markenbrand 4/2015
Publications

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Position in Bibliothek Standort + Verfügbarkeit in der Bibliothek

Gebhardt, Carina and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U. (2018) Brand loyalty towards newspapers : A qualitative study exploring the drivers of customer retention. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7). pp. 47-59. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Gäßler, Julia and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U. (2018) Markenselbstbild vs. Markenwahrnehmung : Kommt das neue Markenleitbild der BILD trotz eingeführter Paid-Content-App auch in der Markenwahrnehmung des potentiellen Kunden an? Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7). pp. 10-24. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Engelhardt, Sarah and Ferdinand, Hans-Michael and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U. (2018) Archetypische Motive in erfolgreichen Werbespots : Eine hypothesenbasierte Forschungsperspektive auf das Konstrukt Markenpersönlichkeit. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6). pp. 32-45. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Laub, Fabian and Ferdinand, Hans-Michael and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U. (2018) How archetypal brands leverage consumers' perception : A qualitative Investigation of brand loyalty and storytelling. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6). pp. 46-54. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Kratzer, Thomas and Ferdinand, Hans-Michael and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U. (2018) Markenpositionierung durch Archetypen : Eine konzeptionelle Analyse mithilfe eines archetypischen Positionierungsmodells. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6). pp. 12-21. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Detzel, R. and Mahle, Irene and Pätzmann, Jens U. (2016) The Connection between Service Design and Brand Loyalty. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (5). pp. 57-65. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Wenzel, P. and Mahle, Irene and Pätzmann, Jens U. (2016) Streaming Services & Service Design. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (5). pp. 20-32. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Mahle, I. (2016) Digitale Bezahlinhalte im World Wide Web als Geschäftsmodell. Eine quantitative Befragung der ePaper-Abonnenten von Stuttgarter Zeitung und Stuttgarter Nachrichten. Nomos, Baden-Baden. Position in Bibliothek

Nusser, S. and Mahle, Irene and Pätzmann, Jens U. (2015) How Social Commerce Communication can support Brand Loyalty. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (4). pp. 48-57. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Biermann, N. and Mahle, Irene and Pätzmann, Jens U. (2015) Place Branding in Baden-Württemberg. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (4). pp. 10-19. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

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