Professor Dr. Hans-Michael Ferdinand

Head of the Centre for Marketing & Branding

Department
Business and Economics
Address
Neu-Ulm University of Applied Sciences
Wileystrasse 1
89231 Neu-Ulm
Germany
Courses
  • Bachelor Business Studies: Marketing
  • Bachelor Business Studies: Business Ethics
  • Bachelor Industrial Engineering: Marketing
Vita

Dr. Hans-Michael Ferdinand, born in 1955, graduated from the Eberhard-Karls University in Tuebingen, where he studied Mathematics and Philosophy. Additionally he studied International Marketing at the Exportakademie Reutlingen (today named ESB). He was in charge of the regional Marketing division at Nixdorf and Siemens Nixdorf in Baden-Wuerttemberg. Afterwards he was the head of Marketing and Export at the middle-sized pharmaceutical company WALA Medicines. He has been self-employed since 1997 as a consultant of middle-sized companies in questions of Marketing, especially strategic brand management. He has been holding lectures in Marketing at the Neu-Ulm University of Applied Sciences since 1999. Since 2013 he holds a position as professor for marketing and ethics at HNU.

Publications

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Position in Bibliothek Standort + Verfügbarkeit in der Bibliothek

Nied, Jennifer and Bilger, Rebecca and Ferdinand, Hans-Michael (2018) Candidate Experience : Eine empirische Analyse der Recruiting-Prozesse am Beispiel der Generation Y. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7). pp. 35-46. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Simon, Larissa and Bilger, Rebecca and Ferdinand, Hans-Michael (2018) Zukunftswerkstatt für KMU : Die Online-Lernplattform „Google Zukunftswerkstatt“, eine Bildungsinitiative von Google Deutschland, bietet einen kostenlosen Workshop für all jene, die ihre digitalen Kompetenzen aufbauen und sich mit Online-Marketing vertraut machen möchten. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7). pp. 25-34. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Engelhardt, Sarah and Ferdinand, Hans-Michael and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U. (2018) Archetypische Motive in erfolgreichen Werbespots : Eine hypothesenbasierte Forschungsperspektive auf das Konstrukt Markenpersönlichkeit. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6). pp. 32-45. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Lorenz, Ann-Kathrin and Bilger, Rebecca and Ferdinand, Hans-Michael and Pätzmann, Jens U. (2018) Der Wandel des archetypischen Heldenbildes im modernen Marketing : Eine explorative Untersuchung des Heldenmotivs in Werbekampagnen. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6). pp. 22-31. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Laub, Fabian and Ferdinand, Hans-Michael and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U. (2018) How archetypal brands leverage consumers' perception : A qualitative Investigation of brand loyalty and storytelling. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6). pp. 46-54. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Kratzer, Thomas and Ferdinand, Hans-Michael and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U. (2018) Markenpositionierung durch Archetypen : Eine konzeptionelle Analyse mithilfe eines archetypischen Positionierungsmodells. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6). pp. 12-21. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Hartwig, J. and Botzenhardt, F. and Ferdinand, Hans-Michael (2016) Eine neue Realität im Kundenservice. Markenbrand. Volltext abrufen

Hasenmaile, L.M. and Botzenhardt, F. and Ferdinand, Hans-Michael (2016) Fluid Branding: Die Kunst der beständigen Veränderung. Markenbrand. Volltext abrufen

Zelinsky, A. and Botzenhardt, F. and Ferdinand, Hans-Michael (2016) Kindgerechte Websites als Kundenbindungsinstrument für Unternehmen. Markenbrand. Volltext abrufen

Wiedenmann, K. and Botzenhardt, F. and Ferdinand, Hans-Michael (2015) Besser einkaufen durch Social Media? Markenbrand. Volltext abrufen

Ferdinand, Hans-Michael and Pätzmann, Jens U. (2015) Das Tool: IEB-Tracker zur Messung des Arbeitgebermarkenerfolgs. Markenbrand: Zeitschrift für Markenstrategie (4). pp. 8-9. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Schweitzer, D. and Botzenhardt, F. and Ferdinand, Hans-Michael (2015) Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand. Markenbrand. Volltext abrufen

Kaufeldt, K. and Botzenhardt, F. and Ferdinand, Hans-Michael (2014) Effectiveness and Efficiency of Shared Value Activities. Markenbrand. Volltext abrufen

Falkenstein, N. and Botzenhardt, F. and Ferdinand, Hans-Michael (2014) Internal Branding vs. Knowledge Sharing. Markenbrand. Volltext abrufen

Svechla, S. and Fischer, J. and Ferdinand, Hans-Michael (2014) Critical Success Factors for Onlin-Shops of Drugstores. Markenbrand. Volltext abrufen

Biro, Szilvia and Botzenhardt, Florian and Ferdinand, Hans-Michael (2014) Online Surveys vs. Online Observations. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (2). pp. 49-56. ISSN 2195-4933 Volltext abrufen

Runge, H. and Botzenhardt, F. and Ferdinand, Hans-Michael (2012) How do Emerging Countries Influence the Advertising World of Tomorrow? An Analysis of Last Year´s Cannes Festival of Creativity. Markenbrand. Volltext abrufen

Ferdinand, Hans-Michael and Pätzmann, Jens U. (2011) Emotionaler Turnschuh trifft auf rationalen Slogan. Zeitschrift für kommunale Wirtschaft.

Ferdinand, Hans-Michael and Pätzmann, Jens U. (2010) Sechs Richtige für eine konsequente Markenführung. inside marketing.

Ferdinand, Hans-Michael and Pätzmann, Jens U. (2010) Marketing und Vertrieb synchronisieren - Mit nur sechs Kennzahlen den Erfolg von Marken messbar machen. planung & analyse. Volltext abrufen

Ferdinand, Hans-Michael (1988) Von der Gesetzmäßigkeit des Zufalls in der Geschichte. Anmerkungen zu Kants Grundlegung der Geschichte. In: Dimensionen menschlicher Freiheit. Johannes Schwartländer zum 65. Geburtstag. Bielefeldt, Brugger, Dicke (eds.), Tübingen.

Ferdinand, Hans-Michael (1987) Einhelligkeit von Moral und Politik. Zu Kants kritischer Bestimmung des Friedens. Dissertation thesis, Universität Tübingen. Position in Bibliothek

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